Jul. 7th, 2011

purejuice: (acey zorro)
The closure of the News of the World -- a Murdoch owned British tab, its richest -- was announced today amid allegations of police bribery, a Tory-inspired Scotland Yard cover up, and that its employees had hacked the telephones of as many as 4,000 people, ranging from Prince William's aides to the families of casualties in Iraq and a murdered girl.

The editor under whom the charges first began to snowball resigned and went to work for the prime minister as the Conservative party's number one Downing Street spokesman.

Jeez! He's about to be arrested!

Almost all the advertisers of NotW had pulled out, Murdoch has not fired its flame-haired editrix, although everyone else has been axed, amid plans to take another Murdoch property, The Sun, into seven-day-a-week publication to replace the Sunday-only NotW.

NotW editrix Brooks with Cameron spokesman/NotW editor Coulson in happier days

The British tabs are, as a friend of mine who is (you pick) a distinguished Columbia J-school grad reporter/a natural criminal, once pointed out, the home of the world's best reporters.

This story is so juicy I have to read it with a bib.


Murdoch and his piece-of-work wife, Wendi, nee Deng Wenge, who, at 42, is 700 hundred years younger than he, and who got her green card by snaking her sponsor's husband who was a mere 30 years older than she, arrive today at the Sun Valley plutocrats' summer camp.
purejuice: (Default)
The Guardian and their reporter Nick Davies have been in the lead in exposing this story, including the unbelievable fact that masonic connections between an info broker and cops were exploited.

This late story is about how the closure of NotW may be the result of advice from Murdoch's stateside Iagoes, whose intention is to contain the scandal to Britain by closing down the news. Unfortunately, the cooties have already infected the CEO of the Dow Jones, a former employee of Murdoch. Nice.

One question that is likely to persist beyond the NoW's closure is the extent of the involvement of Les Hinton, the chief executive of Dow Jones. He was the executive chairman of Murdoch's UK newspaper arm, News International, between 1995 and 2007 when he moved to New York. He told the British parliament on two occasions in 2007 and 2009 that the hacking had been limited to just one rogue reporter, a claim now known to be untrue.

In his statement explaining the NoW closure, James Murdoch, chairman and chief executive of News Corporation, said: "The paper made statements to Parliament without being in the full possession of the facts. This was wrong." The comment appears to apply in part to Hinton.

....The involvement of a News Corporation subsidiary in illegal practices is particularly sensitive within the US given the importance of Murdoch as a political player. Most of the Republican candidates running for the White House in 2012 have until recently been on the payroll of the right-wing Fox News channel, while Murdoch donated $1m of News Corporation money to the Republicans in last November's mid-term elections.



purejuice: (Default)

January 2012


Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Oct. 24th, 2017 02:11 am
Powered by Dreamwidth Studios